ABC & FAQ

Kiire ja jatkuva informaatiotulva kuormittavat meitä kaikkia. Siksi olemme luoneet tilan, jossa voit rauhoittua ja päästää irti. Kellunta-altaan aistiärsykkeettömässä ja painottomassa ympäristössä aivot pääsevät vapautumaan jatkuvasta informaatiotulvasta ja keho saavuttaa syvän rentoutumisen.

Kellunta-allas on valolta ja ääneltä suojattu, noin 2,5 metriä pitkä sekä 1,5 metriä leveä ja korkea tila, jonka pohjalla on erittäin suolaista, kelluttavaa vettä. Sekä vesi että ilma ovat ihon lämpöisiä. Veteen käydään makaamaan ja etsitään hyvä asento. Mitään muuta ei tarvitse tehdä.

Kellunta-allas on siis aistiärsykkeetön ympäristö, jossa suolaveteen katoava keho saa täydellisen levon ja jossa mieli luontaisesti pyrkii kohti meditatiivista tilaa.

Tältä sivulta löydät tietoa kellunnasta ja vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Heti alla on muutama kaikkein yleisin kuulemamme kysymys, FLOAT FAQ-linkistä löydät lisää.

Onko kellunta-allas ahdas?

Tämä on yleisin saamamme kysymys. Älä huoli, allas on tilava ja ilmava. Kansi on kevyt ja voit halutessasi jättää sen auki. Voit myös jättää altaan valon päälle tai kuunnella musiikkia koko kellunnan ajan. Yksikään asiakkaamme ei ole jättänyt menemättä altaaseen sen nähtyään.

Mikäli jännität kovasti kellunta-altaan ahtautta, suosittelemme varaamaan Float Roban huoneen 1 tai 2. Näissä huoneissa oleviin kellunta-altaisiin mennään ovesta ja sisällä mahtuu seisomaan hyvin. Itse kelluntakokemus on kuitenkin samanlainen, kuin muissakin altaissamme.

Miten valmistaudun kelluntaan?

Mitään erityistä valmistautumista ei tarvita.

Nälkäisenä ei ole kiva kellua, joten suosittelemme syömään kevyesti ennen kelluntaa. Kofeiinin nauttimista kannattaa sen sijaan välttää muutama tunti ennen meille tuloa. Kahvia ja teetä on tarjolla heti kellunnan jälkeen. Myös karvojen poistamista juuri ennen kelluntaa tulee välttää, sillä Epsom suola saattaa aiheuttaa kirvelyä.

Tullessasi meille et tarvitse mitään mukaasi. Meiltä löytyy pyyhkeet, kosmetiikat ja kaikki muu tarvittava, meikkejä lukuunottamatta. Uima-asua et kelluessa tarvitse.

Mitä hyötyä kellunnasta on?

Joillekin kellunnassa on kyse pienestä hemmotteluhetkestä ja omasta ajasta arjen keskellä. Moni käy kuitenkin kellumassa meillä myös hoidollisista syistä. Meille tullaan lääkärien ja terapeuttien ohjaamina, tai itsenäisesti, hoitamaan esimerkiksi post-traumaattista stressiä, ahdistusta, kroonista kipua, burn-outtia ja unettomuutta. Rentoutuskellunnan ja muiden REST (Restricted Environmental Stimulation Technique) menetelmien hoidollinen hyöty on todettu useissa kliinisissä tutkimuksissa.

MUUTAMIA RENTOUTUSKELLUNNAN TUTKITTUJA JA MEIDÄN ASIAKKAIDEN KOKEMIA VAIKUTUKSIA :

Aikaansaa syvän rentoutumisen
Vähentää stressiä
Lieventää ja poistaa fyysistä kipua
Parantaa luovuutta, oppimista ja muistia
Auttaa unettomuuteen ja parantaa unirytmiä
Parantaa keskittymiskykyä
Vähentää burn-outin, ahdistuksen ja masennuksen oireita
Nopeuttaa urheilusuorituksesta palautumista
Avustaa ja ohjaa meditatiiviseen tilaan

Lisää tietoa löydät alempana tällä sivulla olevista artikkeleista. Tutkimusartikkeleita löydät osoitteesta clinicalfloatation.com